Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

søndag 18. juli 2010

Polyvore, og en aldri så liten oppdatering...


Jeg hadde virkelig ikke hatt noe imot en tur til Paris, og jeg hadde heller absolutt ikke hatt noe imot å eid alle disse fine kjolene og veskene! Men det blir nok desverre ikke noen utenlandstur på meg med det første.. Jeg har vært kjempe dårlig den siste tiden, så den eneste ferien jeg får meg, er nok en tur hjem til Fauske.. Hurra, hjem til kalde Fauske, hvor 10 dagers varselet stortsett melder under 15 grader, og noen dager såvidt bare over 10 usle grader.. :/ Jeg har knapt opplevd sommern i år. De siste 14 dagene har stortsett vært ganske fine her i Trondheim, men jeg har for det meste vært så dårlig at jeg bare har logget på sofaen om dagene. -Som også er grunnen til at jeg ikke har oppdatert bloggen min de siste ukene. Var på sykehuset og tok en del prøver på torsdagen, og jeg har ikke fått svar på alle, men de som jeg har fått svar på var heldigvis normale. Prøvene jeg tok skal avklare om jeg kan ha binyrebarksvikt, eller ikke.. Og jeg ønsker jo å finne svar på hva som feiler meg, men jeg ønsker absolutt ikke at det skal være en så alvorlig sykdom som binyrebarksvikt; som er en sykdom som man må ha medisiner for resten av livet. Men jeg mistenker fortsatt at jeg kan ha slitne binyrer, noe jeg nå har fått erfare at enkelte leger mener ikke eksisterer. De mener at man enten er veldig alvorlig syk (binyrebarksvikt), eller at man ikke har noe galt med binyrene i det hele tatt. Noe som faktisk ikke er tilfellet, og det kan dere som måtte være spesielt interessert i dette temaet, eller bare er veldig nyskjerrige lese om her. Jeg har samtlige symptomer på slitne binyrer, og spyttprøvene mine viste faktisk også at jeg har lite kortisol i kroppen min; noe som er typisk for slitne binyrer, og som også kan vekke mistanke om at en har binyrebarksvikt, så jeg har ikke tenkt å gi meg med det første.. HVIS ikke en eller annen lege kan fortelle meg akkurat hva det er som feiler meg, og gi meg en endelig diagnose som evt. motbeviser dette da.. Men det tror jeg desverre ikke kommer til å skje i løpet av den nærmeste framtiden, så jeg har nok fortsatt en lang kamp forran meg for å finne ut av dette. :/ Det er vel kanskje sånn at jeg rett og slett bare må innse at en vanlig allmennlege ikke kan hjelpe meg med dette, og heller søke hjelp hos en lege som er både naturmedisiner og lege. Jeg vet at jeg har skrevet det før, men så begynte jo fastlegen min endelig å ta meg alvorlig, og da fikk jeg jo tilbake troen på at jeg kanskje skulle klare å finne ut av dette ved hjelp av bare en vanlig lege. Fastlegen min er for øyeblikket på ferie, så jeg får vel kanskje bare vente til hun kommer tilbake før jeg tar en endelig avgjørelse.. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun skulle si noe annet enn den legen som jeg var til her om dagen. Etter all den motstanden som jeg har møtt på rundt omkring i denne perioden som jeg har gått syk, så regner jeg med at jeg nok en gang møter på motstand, og at det er en gjengs oppfatning blant de fleste allmennleger å tenke slik.. MEN jeg håper selvfølgelig at jeg tar feil. Men over til noe annet: Noen av dere som leser bloggen min syns vel foresten kanskje at jeg deler litt vel mange opplysninger om sykdommen min og måten som jeg har blitt møtt på av legen min osv., med dere!? Men jeg har valgt å dele min erfaring med dere fordi at jeg vet at jeg langt i fra er den eneste som går igjennom en slik situasjon i livet. Det er mange mennesker som går rundt og føler seg skikkelig syke, uten å finne ut av hva det faktisk er som feiler dem, og som antageligvis blir møtt med slike holdninger av en del leger som det jeg har blitt møtt med. OG HVIS JEG VED Å DELE MINE ERFARINGER HER INNE PÅ BLOGGEN MIN, KAN HJELPE OM SÅ BARE EN AV DISSE PERSONENE, ELLER FÅ DE TIL Å FØLE SEG MINDRE ALENE MED SITUASJONEN SIN, SÅ VIL JEG VÆRE VELDIG FORNØYD! Men jeg håper selvfølgelig at det som jeg skriver her kan være til hjelp for flere. Jeg skulle muligens ha oppgitt en mail som dere evt. kan nå meg på, hva tenker dere om det?? Nei huff så mye klokka er blitt nå.. Jeg får vel se til å finne senga mi her, dere må ha en god natt. :)

1 kommentar: