Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

tirsdag 22. juni 2010

Oppdatering av uka mi:

20090121165932 I uka som har gått så har jeg ønsket å gå i sommerkjolene mine og småsko, men været her i Trondheim er jo så guffent for tiden at det har nok heller blitt bukse og skoletter, og til tider også paraply. Sukk! :/ Med usle 10 grader så er det ikke akkurat den store sommervarmen her for å si det sånn! Hvor blir det egentlig av sommeren!? Slik som det er her nå så føles det jo ærlig talt mer som om det er høst. Og det føles også som om en eller annen værgud driver skikkelig ap med oss; "SLUTT med det kjære værgud, og la oss få litt sommer her i bartebyen også. Vi har ærlig talt fortjent det etter en laaang og iskald vinter!!" Ikke for det, i går var det faktisk sol og ganske fint her da.. Og sola kommer ofte og går litt i løpet av dagene, men det er denne temperaturen som ikke vil noe særlig over 10 grader da.. Den ødelegger jo alt! :/ Jeg som har vasket drøssevis med sommerklær.. Og det er jo faktisk bare en uke igjen nå så er vi i juli.. Jeg begynner sannelig å tvile på at sommeren i det hele tatt kommer i år kjenner jeg. :/ Sånn ellers så var jeg ute å shoppa en hel masse fint på tirsdagen, blant annet en kjempefin dongerikjole fra Bikbok! :) Den er litt vel trang rundt midjen til meg, men jeg liker den så godt at hvis jeg ikke passer den i en størrelse større så vurderer jeg faktisk å klippe den opp og feste noe stoff i sidene på den, eller noe sånt lurt.. Jeg VIL ha den!! :) Torsdagen hadde jeg den første timen hos psykologen min, og det gikk kjempebra. Gruet meg egentlig litt til den timen, men det gikk over all forventning. Psykologen min virker heldigvis kjempe ok. :) Fredag var vi på utflytterfest hos en kompis av samboern min. Det var hjemmefest og vi hadde det kjempe morsomt, spesielt ut på natta når alkoholen virkelig kicka inn.. Jeg sovna faktisk ikke før klokka 07.30 på lørdagsmårran.. :D Noe som selvfølgelig kjentes jæ*li godt på lørdagen da jeg endelig fikk kava meg opp i 15-16 tia en gang.. Hjelpes så vondt jeg hadde i hodet mitt, det kjentes nærmest ut som om jeg hadde en hel jæ*la fest der oppe.. Med live musikk og trommeslagere vel og merke! Og det ble ikke bedre før jeg langt ut på kvelden endelig fikk i meg en paracet. Jeg er ikke noe særlig glad i å ta tabletter av noe slag, så jeg har det med å drive litt sjølpining av og til.. :) I dag har det ikke skjedd noe videre spennende, jeg har fått unna litt husarbeid; that`s all! Imårra derimot har jeg ny legetime. Jeg skal høre med henne hvorfor jeg fikk avslag hos indremedisinern og forhåpentligvis få tatt en spyttprøve for å få målt kortisolet mitt. Og så må jeg få en ny sykemelding.. Jeg hater de jæ*la sykemeldingene altså! Misforstå meg rett, jeg er selvfølgelig takknemlig over at jeg får dem, men de er bare en vond påminnelse om at jeg fortsatt ikke vet noe mer om hva som feiler meg, og at jeg har nok en måned som sykemeldt i vente. :( Gruer meg foresten litt til imårra for jeg har hørt at det er best å ta den kortisolprøven fastende, så jeg skal gjøre et aldri så lite forsøk på å ikke spise noe før jeg skal nedover imårra.. Wish me good luck, for jeg tror virkelig at jeg kan trenge det! Jeg er jo ofte skrubbsulten i det jeg står opp, så det kan sannelig bli litt av en utfordring! Men det er ikke den eneste utfordringen jeg skal igjennom, for jeg burde visst heller ikke stresse eller noe sånt rett før jeg skal ta den prøven.. Jeg som alltid stresser som en gal rett før jeg skal ut av døra, og stortsett uten unntak er ute i siste liten.. Det kan jo bli interessant du.. Nei, nå skal jeg tygge i meg den siste brødskiva før jeg legger meg, og så er det kvelden her. Dere får ha en god natt kjære lesere. :) Bildet er foresten fra we<3it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar