Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

mandag 28. juni 2010

Oppsummering av de siste dagene mine:

19324794,nytt Dette er altså det mest spennende jeg har gjort i dag.. Laget en tegneseriefigur av meg selv! For et liv.. :/ Men jeg har vært temmelig dårlig i dag, så selv om det faktisk har vært sol og ganske så varmt her i Trondheim så har jeg rett og slett ikke følt for noe annet enn å sitte inne og sture for meg selv.. Og jeg var skikkelig dårlig i går også, så da fikk jeg heller ikke benyttet meg av at det var sol ute.. Det er jo bare typisk at man skal bli skikkelig dårlig når det endelig er litt sol! :/ Jeg ble faktisk så dårlig da jeg var i dusjen i går at jeg rett og slett måtte avbryte og ta meg en brødskive og prøve å få kreftene tilbake igjen, før jeg kunne gå tilbake og gjøre meg ferdig der. Og det til tross for at jeg faktisk nettopp hadde spist en brødskive før jeg gikk inn i dusjen.. Herregud altså! :/ Men heldigvis så har ikke det skjedd på en god stund nå, ja bortsett fra i går da.. Og jeg satser på at det ikke skjer flere ganger i den nærmeste framtiden heller.. Var vel sikkert litt ekstra sliten fordi at det ble så lang en dag ute på lørdagen. Vi var nemlig i 30-års dagen til en kompis av samboern min på lørdagen, og den starta faktisk så tidlig som klokka 16.. Det var kjempe koselig der, og faktisk så viste det seg at moren til 30-års jubilanten var en av lærerne mine fra da jeg gikk Helse- og sosial hjemme på Fauske. :) Men det ble en alt for laaang dag på meg, og jeg ble selvfølgelig dårlig et godt stykke ut på kvelden. Og på et tidspunkt ble jeg faktisk kjempe dårlig av stemmene til alle folkene rundt meg. Det kjentes nærmest ut som om de rett og slett truet med å invadere hodet mitt fullstendig.. En helt merkelig følelse! Har opplevd å bli sånn dårlig av stemmer kun en gang før, og det var da jeg var hjemme i påska.. Jeg og stefaren min diskuterte noe, og han var veldig ivrig.. Og på et tidspunkt så ble det rett og slett bare for mye for meg, så jeg måtte rett og slett be han om å stoppe. Noe jeg derimot opplever ganske ofte er det at jeg kan bli temmelig sliten av å høre på musikk på radioen.. Jeg kan for eksempel godt høre på musikken mens jeg dusjer, men etter at jeg har vært i dusjen så blir jeg ofte litt sliten, og etter en stund da så klarer jeg ofte rett og slett ikke å høre noe mer på den. Jeg som faktisk elsker musikk! Det er helt merkelig. :/ Men det er altså enda en ting som jeg sliter med; det at jeg reagerer på lyder. :/ Og speaking about lyder.. Den vuvuzelaen i VM er virkelig en av de verste lydene jeg vet om for tiden! Takler den bare ikke!! Må be samboern min om å skru ned lyden rett og slett. Nå har jeg foresten tatt den første spyttprøven for å måle kortisolet mitt, og den neste skal taes i mårra tidlig.. Håper virkelig at prøvene slår ut.. Kjipt å ønske at det skal feile meg noe, men etter å ha gått så lenge på denne måten, så vil jeg i grunn bare ha et svar på hva det egentlig er som feiler meg, så jeg kan få muligheten til å bli bra igjen. Yes, det var en aldri så liten oppsummering av de siste dagene mine.. Ja, og en ting til; lørdagen ble foresten avsluttet på Blæst i lag med et vennepar av oss og en kompis av samboern min.. Og hvem andre enn gutta fra Tungtvann var dj`s den kvelden! Kjempekult!! :D Og det var megabra musikk der; skikkelig reggaekveld! Herlig! :) Håper at dere har hatt en fin helg, min har som dere skjønner vært veldig både og! Hvis det er flere som kjeder seg, og vil ha litt sånn morsomt tidsfordriv så kan dere foresten gå inn på denne siden og blant annet lage en tegneseriefigur av dere selv. :) Edit: Jeg måtte nesten inn å rette litt på dette innlegget, siden jeg syns at det ble veldig rotete første gangen jeg publiserte det.. Jeg skriver jo temmelig lange innlegg, så da er det jo greit at de også er litt ok å lese for dere. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar