Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

mandag 12. april 2010

Har faktisk hatt en kjempefin uke! :)

tumblr_kw3l9,nytt Endelig har jeg litt grunn til å smile igjen! Uka som har gått har nemlig vært den beste uka jeg har hatt på veldig, veldig lenge! :) Jeg har endelig hatt litt energi i kroppen min igjen, og har generelt følt meg mye bedre enn det som jeg har gjort den siste tiden. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd siden jeg plutselig føler meg mer ovenpå igjen.. Men det kan nok være det at jeg i påska da jeg var så dårlig faktisk sluttet med Levaxin, eller det at et veldig omtenksomt familiemedlem faktisk tok kontakt med en healer i påska.. Eller kanskje det skyldes begge delene.. Uansett hva det nå enn skyldes så har jeg i hvertfall hatt det mye bedre, og det gjør meg kjempeglad. :) Jeg har også begynt å tenke mer positivt, kom fram til at jeg nesten var nødt til å gjøre noe med tankegangen min etter å ha sett en veldig bra og beskrivende video om hvordan en person som har ME faktisk kan ha det. Og etter å ha lest om den behandlingen som en person med ME kan "få", som heter "The lightning process" så skjønte jeg at mye ligger faktisk i måten man tenker på, og at jeg rett og slett var nødt til å gjøre noe med tankene mine.. At jeg rett og slett er nødt til å lære meg å leve med denne sykdommen, hva det nå enn er som egentlig feiler meg, på best mulig måte. Og det gjør jeg ikke hvis jeg hele tiden går rundt med en masse frustrasjon i kroppen min, for frustrasjonen fører bare til stress i kroppen min, og stress gjør meg bare verre. Så da kom jeg fram til at det eneste som hjelper er å lære seg å rett og slett akseptere at slik er livet akkurat nå, og faktisk prøve å tenke positivt uansett. Jeg hadde en skikkelig peptalk med meg selv en av kveldene i begynnelsen av forrige uke, etter å ha lest om ME og den behandlingen, og siden den kvelden så har jeg faktisk også klart å tenke mer positivt. :) Jeg må selvsagt fortsatt spise like ofte som før, og mister energien når jeg blir for sulten; men i motsetning til før så prøver jeg så bestemt jeg bare klarer å ikke la meg vippe av pinnen av dette, og så langt så har det faktisk gått ganske bra. Før denne peptalken så ble jeg ofte skikkelig irritert og kjempe frustrert, og kjempet på en måte en kamp med kroppen min, men nå prøver jeg å beholde roen, og rett og slett si til meg selv at slik er det akkurat nå.. Og blir jeg så utslitt at jeg rett og slett må legge meg på sofaen, ja så er det faktisk bare slik det er, og det er jo absolutt ikke jordens undergang om jeg må det. Og jeg prøver også å minne meg selv på at det alltid er noen andre som faktisk har det mye verre enn meg selv. Akkurat dette er veldig vanskelig å tenke på når man selv har det skikkelig kjipt, men hvis man begynner å tenke etter så vet man jo at dette faktisk er tilfelle. Og ikke det at det på noen som helst måte er bra å vite at det finnes folk som faktisk har det verre enn det en selv har, men det hjelper jo faktisk på og vite det, og det gjør det også lettere å innfinne seg med hvordan en selv faktisk har det. Nå i skrivende stund måtte jeg faktisk ha meg mat igjen, og det er gått akkurat to timer siden jeg spiste sist.. Men det er nå bare slik livet mitt er nå da.. Forhåpentligvis så får jeg tilbake livet mitt akkurat slik det var før, men jeg er fortsatt innstilt på at det kan ta innmari lang tid før det blir slik.. Og i mellomtiden så får man bare prøve å gjøre det beste ut av den situasjonen som man er i nå. Jeg var foresten ute å spiste med I (det ene søskenbarnet mitt) på fredagen; vi spiste en glutenfri pizza på Egon på Solsiden; faktisk ganske god påtross av glutenfri bunn. Og etterpå så dro vi på Choco Boco og delte en flaske rødvin der. Vi hadde det kjempe koselig, og på Choco Boco har de en genial ordning hvor du får en vinflaske for bare 130 kroner 3 dager i uka.. Og en av disse dagene er altså fredag. :) Etter en stund fikk jeg mld. fra samboern min som hadde vært å møtt noen kompiser tidligere på dagen, og han lurte på om vi ikke alle sammen (I og samboern hennes, jeg og han) skulle møtes på Den gode naboen.. Så vi for dit og etterhvert så kom tre venner av I også. :) Vi hadde det koselig på Den Gode naboen også, men det var quis-kveld der, og jeg syns at det tok litt vel av etterhvert, og begynte å bli ganske trøtt, så jeg og samboern min dro hjem rundt klokka halv 12, mens de andre ble sittende igjen der. Lørdagen tok vi det helt rolig med to filmer, sofakos og taco her hjemme. Vi så først filmen "9" og så "Uanstendig forslag"; som er min absolutte favorittfilm! Jeg bare elsker den filmen, den appelerer virkelig til mitt lille romantiske hjerte! Og selv om jeg har sett den ganske mange ganger nå, så får den meg fortsatt til å grine like mye hver eneste gang jeg ser den. Det må rett og slett være den vakreste filmen som noen gang er laget om kjærlighet. :) På søndagen møtte vi først I og samboern hennes på Solsiden, og satt ute i solsteken og kosa oss i lag med dem noen timer, så tok vi en liten tur innom leiligheta vår, for så å gå oss en tur litt senere. Det var så herlig å være ute i det fine vårværet så jeg hadde rett og slett ikke lyst til å sette meg inne etter kafeturen. :) Da vi kom hjem fra turen vår så lagde samboern min Bacalao til oss, og vi koste oss med middagen og tv resten av kvelden. Jeg hadde aldri smakt det før, og syns vel ikke akkurat at det var en favoritt, men det var ok å spise det. Og jeg prøver gjerne en gang til.. Det er kanskje en rett som man må prøve flere ganger for å bli vant til smaken? :) Jeg har hatt en kjempefin helg, håper at dere også har hatt det! :) Jeg elsker foresten dette bildet av Dita, fra we<3it; stemningen, fargene, blomstene; det er et kjempe herlig bilde. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar