Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

torsdag 18. mars 2010

"Fengselsdrakt" og nytt smykke:

IMG_4682,nytt IMG_4700,nytt Dette var altså gårsdagens antrekk: Cardigan fra Vero Moda, ny stripete lang genser (eller fengselsdrakt, som samboern min så fint sa det) fra Vila, og smykket er det nye romantiske smykket som jeg kjøpte meg på Gina Tricot sist fredag. Jeg er så fornøyd med det!! :) Tightsen er en gammel en fra Vero Moda, og jeg har også på meg kremfarga knestrømper i ull fra H&M. Jeg møtte ei eldre venninne av meg i byen i går; hun er faktisk MYE eldre enn meg, men alikevel veldig ungdommelig, og det er bestandig like trivelig å møte henne siden vi har en del felles interesser og alltid har en god del å prate om. :) Jeg hadde på meg svarte støvletter og en svart kåpe da jeg dro ned i byen, samt en kremfarget lue. :) Gradestokken har heldigvis krøpet oppover den siste tiden, men det er fortsatt for kaldt å gå i bare tights uten en lang kåpe for min del! Jeg hadde en fin dag i byen i går, om enn med noen utfordringer siden jeg faktisk har begynt med glutenfri kost. Det er ikke så lett å vite hva man skal kjøpe seg når man er i byen når man går på en sånn diett, og spesielt ikke når jeg i tilegg må spise så innmari ofte, men jeg fant heldigvis noe som dugde da! :) Jeg kjøpte meg først en kylling og pastasalat på et bakeri, men jeg spiste selvfølgelig ikke pastaen. Og senere da jeg måtte ha meg mat igjen, så ble det en baconpølse på 7 eleven, men uten brød. Dette var ikke så alt for mye mat på de 5,5 timene som jeg var ute, men det holdt meg i hvertfall gående. Men jeg innser at dette med å spise glutenfritt kan bli temmelig vanskelig for meg å opprettholde når jeg er i byen og slikt, siden jeg jo må spise hele tiden. :/ Jeg har spist glutenfritt i en uke nå, og tenkte at jeg skulle prøve det noen uker til for å se om jeg kan bli bedre av det.. Men foreløpig ser jeg desverre ikke noe resultat. Jeg har imidlertid hatt en dårlig start på uka mi; var faktisk svimmel både så og si hele mandagen og tirsdagen. :/ I går var jeg ikke svimmel, men jeg var faktisk helt utslitt da jeg kom hjem fra byturen, og jeg klarte så vidt å lage meg middag før jeg bare rett og slett måtte legge meg på sofaen. :( Huff, så LEI jeg er av å konstant føle meg dårlig og å mangle energi om dagene. Det er fryktelig tungt å ha det på denne måten! :/ Og når jeg ikke en gang klarer å få litt energi av å møte noen ute lengre, men faktisk blir enda mer sliten av det.. Ja, da begynner jeg virkelig å lure på hvordan dette skal gå framover.. :/ Og som om ikke dette er nok, så har jeg også gitt meg selv kjøpeforbud fram til neste lønning, siden jeg faktisk allerede har for lite penger igjen denne måneden; takket være alle legeutgiftene og den forbaska skolegjelden min så har jeg fint lite igjen å klare meg med. Og den DYRE strømregninga som vi fikk sist har heller absolutt ikke hjulpet på! :( Men jeg klarte bare ikke å dy meg da jeg fant verdens fineste blomsterring på Oasis i går, og den var faktisk nedsatt med 25 %, så da MÅTTE jeg rett og slett bare ha den!! :) Skal legge ut bilde av den senere. Nå må jeg nesten se til å begynne med middagen, dere må ha en fin dag. :)

3 kommentarer:

  1. For en fin "fengselsdrakt"! I like it!

    Uff, håper formen din blir bedre framover, og at du får mer energi! :(

    SvarSlett
  2. Jeg liker fangedrakten din... Den var jo kjempe fin...

    Jeg kjenner meg sååååå igjen i det du skriver, man skulle liksom tro at det å møte venner skal gi en energi, men istedet er man helt ødelagt etterpå.
    Jeg hadde det slik selv, i flere måneder faktisk, og enda er jeg ikke helt i støtet. Skjønner at det ikke er lett med den dietten din heller, når man må sjekke hva alt inneholder og samtidig spise så ofte som du må også...
    Nei søte du, du har alle mine tanker. Og jeg krysser fingrene for at du snart blir bedre...
    ;)

    Håper du får en kjempe koselig helg!

    SvarSlett
  3. Fint antrekk :)

    Håper det går bedre med deg etter hvert! Masse god bedring!

    SvarSlett