Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

fredag 11. desember 2009

Dagens outfit og dagens tanker:

Hm, bildet ble litt uklart, men dette er altså det jeg har på meg i dag. Enkelt og greit antrekk, som helt klart hadde vært mye kjedeligere uten det hærlige skjerfet mitt! :) Og jeg liker den lyseblå fargen på skjerfet mitt mot den brun-beige fargen på toppen min. Den ser kanskje mer grå ut på bildet, men det er den altså ikke. Det ble desverre ikke noe av å møte søskenbarnet mitt i dag, siden hun ikke var helt i slaget.. Og istedet for å gjøre det jeg faktisk burde ha gjort, som var å komme meg ut.. Så ble jeg sittende inne å surfe på dataen og sånt noe! Huff.. Jeg sitter rett og slett ALT for mye inne for tiden, og jeg vet at det overhodet ikke er bra; men det blir desverre fort slik nå når jeg er sykemeldt og ikke har noen spesielle gjøremål om dagene.. :/ Jeg er rett og slett en person som takler sånt veldig dårlig, og som helt klart burde ha faste gjøremål og forholde meg til, og struktur på hverdagen min! Men så er det vel egentlig ikke noen mennesker som er skapt til å bare være i ro om dagene heller da! Jeg blir i hvertfall smårar av det! :/ MEN jeg kom meg i det minste en bitte liten tur ut da jeg dro for å handle litt i kvell.. :) Hadde de nå bare funnet ut hva det er som feiler meg, men nei, jeg vet fortsatt like lite og har ikke hørt et ord i fra han legen som skulle ta kontakt med meg.. :( Jeg skjønner jo at han har mye å gjøre, men skulle så gjerne hatt svaret på alle de prøvene som ble tatt av meg da jeg lå på sykehuset, slik at jeg kan gå videre og prøve ut andre ting for å finne ut av dette! Det er nemlig fryktelig tungt å ha det på denne måten! Jeg føler jo faktisk ofte at det er magen min jeg mater, og ikke meg selv.. Jeg vet at det høres helt merkelig ut, men det blir nesten litt sånn.. For det er ikke bestandig at jeg selv føler meg sulten, selv om den tydelig sier i fra at den er det.. Det går jo ofte bare to usle timer, og så roooper den etter mat! Og jeg føler meg ofte like tom i magen da, som det dere ville ha gjort hvis dere var skikkelig, skikkelig sultne! Jeg forstår det bare ikke!! :/ Det eneste jeg forstår er at noe absolutt ikke er som det skal være der nede, og jeg håper bare at det er noe ganske uskyldig noe! At jeg har en slags allergi eller noe sånt.. Noe ufarlig i hvertfall!! Alle har jo sine teorier om hva det kan være; noen mener at kroppen min kanskje rett og slett er veldig i ubalanse på grunn av diverse påkjenninger som jeg har vært igjennom de siste årene.. Andre mener at jeg kan ha en eller annen form for mat allergi; feks. for hvitt mel, eller for gjær.. Men kroppen min gir meg så mange rare symptomer innimellom at jeg klarer liksom ikke helt å sette fingeren på hva det eventuelt kan være.. Det jeg plages mest med er den utrolig irriterende sultfølelsen; som liksom starter helt oppe i halsen til tider (kan det kjennes ut som), og som innebærer en del rumling i magen min. Jeg blir også fort oppblåst, og jeg har en del smerter i magen min, og springer tidvis også en del på do.. Mer skal jeg ikke gå inn på akkurat DET temaet, men jeg skulle så utrolig ønske at jeg kunne ha fått et svar på hva det egentlig er som skjer med kroppen min; hvorfor den liksom ser ut til å på en måte ha streiket litt.. :( Hvis det er noen av dere som har opplevd noe lignende selv, eller vet av noen som har det så vil jeg sette virkelig STOR pris på om dere kan dele det med meg; i tilfelle det faktisk kan få meg et steg nærmere å finne ut hva det er jeg sliter med. For jeg er i grunn temmelig rådvill her jeg sitter akkurat nå.. Og jeg vil ikke noe annet enn å bli bra igjen så jeg kan gå videre med livet mitt.. Være i stand til å fungere normalt i hverdagen min igjen! Dere skal slippe å skrive en masse om det her hvis dere har noen formeninger om dette, jeg kan eventuelt heller gi dere en e-post adresse som dere kan skrive til. :) Dette ble et mye lengre innlegg enn jeg først tenkte at det skulle bli, men jeg har vært ganske trist i kveld, og trengte å dele tankene mine med noen.. :/ Og joda, jeg har selvfølgelig masse venner og familien min som jeg kan dele de med, men jeg prøver å ikke bare snakke sykdom til de rundt meg.. Nei, nå skal jeg avslutte her, og finne senga mi! Dere får ha en god natt! :)

2 kommentarer:

  1. Du skal selvsagt bare dele tankene dine her. Jeg kan skjønne at uvisstheten er ekkel og leve med, jeg håper du får svar fort, slik at du kan få gjort noe med det som er galt. Antrekket ditt var veldig fint forresten :)

    SvarSlett
  2. Skjerfet ditt var kjempefint, det er alltid fint å piffe opp et antrekk med et stilig skjerf, og i tillegg er det jo varmt og godt:)
    Angående magen din, har du blitt utredet for matintoleranser? Vanlige leger gjør som regel ikke dette, da blodprøvene må sendes til Tyskland eller USA. Både kjæresten og jeg sliter med matintoleranser etter en mageinfeksjon. Vanlige leger fant ingenting galt, og alle prøver var fine. Så dro vi til Balderklinikken i Oslo, og tok masse prøver. Da viser det seg at vi er intolerante for en hel rekke ting! Man kan nemlig være intolerant, selv om man ikke er allergisk. Og da kan man bli helt frisk, hvis man er flink til å holde seg unna det man ikke tåler i en periode! Håper dette kanskje kan hjelpe deg, dette er i hvert fall våre erfaringer!

    SvarSlett